Felismerni vĂ©gtelen lehetĆsĂ©geink tĂĄrhĂĄzĂĄt
Minden Csend tĂĄbor alkalmĂĄval egy belsĆ mantrĂĄt gyakorlunk. Szeptemberben sem lesz ez mĂĄskĂ©nt, gyakorolni pedig a szo-ham mantrĂĄt fogjuk, ami a belsĆ nyugalomra Ă©s csendre segĂt rĂĄhangolĂłdni, de ami ennĂ©l fontosabb, összehangol a âteremtĆ tudattalâ Ă©s azzal, hogy a korlĂĄtok, amiket Ă©letĂŒnkben tapasztalunk, csak illĂșziĂłk, a lehetĆsĂ©geink igazĂĄbĂłl vĂ©gtelenek.
A szo-ham mantrĂĄt lĂ©legzĆ mantrĂĄnak is nevezik, ugyanis a lĂ©legzĂ©s ĂŒtemĂ©re törtĂ©nik a szavak mentĂĄlis ismĂ©tlĂ©sĂ©vel. A mantra univerzĂĄlis, nem kapcsolĂłdik egyetlen vallĂĄshoz sem, bĂĄrki ĂĄltal hasznĂĄlhatĂł technika, amely segĂti megnyugtatni az elmĂ©t Ă©s a testet egyarĂĄnt. Tanulhatjuk ĂĄltala szabĂĄlyozni a lĂ©gzĂ©sĂŒnket (Ă©s ezĂĄltal az energiĂĄnkat), az idegrendszerĂŒnket, aminek eredmĂ©nye a relaxĂĄlt tudatĂĄllapot elĂ©rĂ©se valamint a belsĆ csend megtapasztalĂĄsa.
TöbbfĂ©le kĂ©pen fordĂtjĂĄk a szavak pontos jelentĂ©sĂ©t, de a tartalom mindegyik fordĂtĂĄsban megegyezik. Az egyik fordĂtĂĄs szerint a So jelentĂ©se âteremtĆ tudatâ a ham pedig âĂ©n vagyokâ. Azzal, hogy ezt a kĂ©t szĂłt egyĂŒtt rezegtetjĂŒk, önmagunkban összekapcsoljuk a jelentĂ©sĂŒket is. A teremtĆ tudat vagy Isten Ă©n vagyok Ă©s ez a kettĆ minĆsĂ©g nincs elkĂŒlönĂŒlve egymĂĄstĂłl, hanem egyek. Az emberi szenvedĂ©s legnagyobb forrĂĄsa ugyanis az, hogy e kĂ©t minĆsĂ©get szĂ©tvĂĄlasztjuk egymĂĄstĂłl.
A szo-ham âĂ©n vagyok Azâ-kĂ©nt is lefordĂthatĂł vagy âAz vagyokâ. De mindegy, hogy pontosan hogyan fordĂtjuk, ugyanis a mantra nem a szavak szintjĂ©n hat, hanem energiĂĄjĂĄval.
A mantra gyakorlĂĄsĂĄhoz nem kellenek speciĂĄlis körĂŒlmĂ©nyek. KeressĂŒnk egy szĂĄmunkra kĂ©nyelmes testhelyzetet Ă©s lazĂtsuk el a testĂŒnket. Ha valahol mĂ©g Ă©rzĂŒnk a testĂŒnkbe feszĂŒlĂ©st, tudatosan vigyĂŒk oda a figyelmĂŒnket Ă©s lazĂtsuk el. TegyĂŒk össze a tenyerĂŒnket a mellkasunk elĆtt Ășgy, hogy hĂŒvelyk Ă©s kisujjaink összeĂ©rjenek. PĂĄr pillanatig figyeljĂŒnk a lĂ©gzĂ©sĂŒnkre Ă©s arra, ahogy a mellkasunk felemelkedik Ă©s sĂŒllyed, majd kezdjĂŒk el ismĂ©telni a Szo hangot belĂ©gzĂ©skor Ă©s a Ham hangot kilĂ©gzĂ©skor.
ĂrdekessĂ©g, hogy amikor a szo-ham szavakat egymĂĄs utĂĄn ismĂ©teljĂŒk, vĂ©gĂŒl ezek hamsa szĂłvĂĄ vĂĄltoznak, aminek jelentĂ©se hattyĂș. A hattyĂș szibolikĂĄja az advaita vĂ©dĂĄnta filozĂłfia szerint: a hattyĂș, bĂĄr a vĂzben Ă©l, a tolla mĂ©gsem lesz soha vizes. Ăgy a âmegszabadult emberâ is ebben az illuzĂłrikus vilĂĄgban Ă©l, mĂ©gis teljesen Ă©rintetlen marad tĆle.
âAz EgysĂ©g felismerĂ©sĂ©ben az ember rĂĄjön, hogy Ă©letĂ©nek sajĂĄt maga a kovĂĄcsa, az irĂĄnyĂtĂłja, Ă©s felismerheti a vĂ©gtelen lehetĆsĂ©gek tĂĄrhĂĄzĂĄt, hiszen Isten Ă©s az ember akarata mindig egy. Ăgy kĂ©pes az ember megĂ©lni a TeremtĆ tudatot, s lesz sajĂĄt Ă©letĂ©nek cselekvĆ vezĂ©re.â
(HorvĂĄth-KovĂĄcs DiĂĄna, http://ayurvedika.hu)
CSENDELVONULĂS
SzeretnĂ©d megtapasztalni a belsĆ csendet?
â
PusztĂĄn a beszĂ©dtĆl valĂł tartĂłzkodĂĄs mĂ©g egyĂĄltalĂĄn nem csend. A csend az elme csendje, az elme bĂ©kĂ©je. Az Ă©rzelmi kavargĂĄsok lecsillapĂtĂĄsa, a gondolatok konfliktusainak megbĂ©kĂtĂ©se, az önvalĂłnk megtapasztalĂĄsa â ez a csend.
HelyszĂn: MĂĄlnĂĄskert VendĂ©ghĂĄz, KĂłspallag IdĆpont: 2017. szeptember 1-3.
Gyere Ă©s tapasztald meg.